Nu har vi installerat oss hos Olivier Lassaigne. Det är andra året i rad vi besöker denna trevliga lilla gård i Champagne. Den ligger på en kulle med utsikt över Troyes.

Just när vi kom fram stannade en stor tysk turistbuss utanför entrén och  kunder flödade in i den lilla butiken och provningslokalen. Vi valde att installera oss under valnötsträden och ta en promenad i väntan på att bussen skulle dra vidare.

Det var en del mörka moln runt om oss, men vi slapp någon större regnskur, men kunde beundra en vacker regnbåge i horisonten.

Molly blir stressad när vi startar bilen och den fungerar inte att ha henne i bagen som hon alltid har gillat eller i alla fall accepterat. Nu sitter hon i sele i mattes knä när vi åker.

Idag köpte vi en ny bur till henne och där verkar hon trivas ända tills vi startar motorn. Vi ger henne också lite rogivande naturmedicin innan vi ska ge oss av. Det verkar lugna henne och hon darrar inte och flåsar mindre.